stránky sportovního klubu zabývající se kickboxem a vším co s ním souvisí
Zig Ziglar- Jestliže nebudete mít každý den určitý cíl, zůstanete jen u snění. Kickbox brno dream team brno

Zkušební řád ČSFU

Ahojky všem,

na stránkách našeho svazu je nový zkušební řád, ze kterého jsem vybral 10 základních zásadpro úspěšný trénink, které by si každý kickboxer nazačátku měl stanovit, pokud to myslí víc než jen rekreačně. Jinak celý zkušební řád lze nalézt na tomto odkaze http://www.csfu.cz/stuff/229_novinky_zkusebni-rad_csfu_-2009.doc .Výňatek je zde:

"ZÁKLADNÍ ZÁSADY PRO ÚSPĚŠNÝ TRÉNINK V KONTAKTNÍCH BOJOVÝCH SPORTECH

Dodržení zásad a dobře zvolená strategie nás nutí soustředit se na trénink a postupovat stále vpřed k lepší sportovní výkonnosti.


  1. Musíme vědět „proč", to znamená znát své vnitřní motivační faktory společně s vnějšími podněty. Co chci pravidelným tréninkem bojových sportů zlepšit – výkonnost = kondice, zlepšení celkového zdravotního stavu – odolnost organismu, zlepšení sebevědomí, větší síla, dynamika, rychlost nejen všech technik, ale i technik používaných při zápase či sebeobranné situaci. Popřípadě zdravotní důvody – zlepšení kardiovaskulární kondice včetně estetického efektu při tvarování postavy.
  2. Dále „co" a „kdy". Nestačí se jen rozhodnout, ale je třeba si stanovit cíle a nástroje k jejich dosažení. Tedy – zlepšit techniku daného kopu nebo zvýšit sílu o 10 % = „co", za 6 týdnů = „kdy".
  3. Sestavit si strategický plán, který umožní postupně splnit daný cíl. Měl by obsahovat týdenní rozpis tréninků = cviky, série, opakování, úderový trénink, fitness trénink a nezbytné kardio aktivity. Tento plán musí mít smysl a být realizovatelný.
  4. Rozhodněte se o prioritách = podřídit denní režim tréninku. Najít kompromisní efektivní řešení mezi prací, studiem, rodinou, stravováním a samotným tréninkem. Nehledat důvody proč to nejde, ale naopak, jak by to šlo. Snažit se vše dobře zorganizovat. Kdo chce, čas si vždy najde.
  5. Trénink bojových sportů je výzvou. Nejedná se jen o pouhé monotónní nastoupení jisté cesty. Jde především o stálé hledání motivačních faktorů, bránit se stereotypům a soupeřit se stagnací. Stagnace totiž může oslabit snahu dosáhnout vytýčených cílů. Je třeba se neustále vnitřně „hecovat" k lepším výkonům a vyšší náročnosti. Jen takto se budete zlepšovat a pocítíte trvalé uspokojení. Dělejte to, co máte rádi a mějte radost z tréninku.
  6. Úspěch musí být vidět. Jistá vizualizace úspěchu je rovněž důležitý faktor. Zapojte tedy stejně jako v úderovém tréninku všechny smysly tak, aby se podílely např. i na fitness procesu. Vaše úsilí a postup vpřed musejí být měřitelné a musejí být vidět, myslete na prospěch z tréninku.
  7. Závazek je více než předsevzetí. Musíte si být jisti tím, co chcete dokázat. Napište si vždy daný cíl a ten si před splněním podepište. Uvidíte sami jak tento psychologický prvek funguje v praxi.
  8. Ozbrojte se trpělivostí. Počítejte s tím, že se stejně jako v zápasech dílčí úspěchy budou střídat s neúspěchy. Budete pochybovat o smyslu veškeré práce. Musíte být trpěliví a vždy realističtí. Nepodceňujte detaily, protože z nich je trénink bojových sportů složen.
  9. V začátcích pozor zejména na zbrklost, trhavé pohyby a celkovou uspěchanost. Výsledkem je špatná technika, zvyšujete rovněž velmi riziko zranění a startujete tím cestu nikam. Postupovat nahoru musíte přirozeně, pomalu a efektivně = spěchejte pomalu.
  10. Soustavnost bude Vaše výhra. Soustavnost = efektivita. Potřebujete trénovat soustavně. Rychlá cesta zde však neexistuje. Zpočátku pracujte pod odborným vedením kvůli korektní technice, správným principům dýchání, správné práci s těžištěm apod. To vše totiž mimo jiné souvisí s podstatnou inervací svalů. "

Staženo ze stranek http://www.csfu.cz

Autoři jsou: Ing. Zdeněk Tobola a Mgr. Dušan Macák

Facebook komentáře: